Veilig gebruik van AI chatbots

We gebruiken in de zorg steeds vaker Generatieve AI in de vorm van AI-Chatbots. De potentiële toepassingen bieden steeds meer mogelijkheden en risico's. Informatieveilig gedrag in de zorg heeft infographics ontwikkeld met tips hoe je AI-chatbots slim, veilig en verantwoord kunt gebruiken.

Informatieveilig gedrag in de zorg

Veilig gebruik van AI-chatbots
Het is belangrijk dat alle medewerkers weten hoe ze veilig met AI-chatbots moeten omgaan en waarom. Informatieveilig gedrag in de zorg heeft twee handige infographics ontwikkeld om je te helpen bij het veilig gebruik van AI-chatbots: 

  1. Voor informatieveiligheidsprofessionals: Deze infographic biedt diepgaande inzichten en praktische tips om AI-chatbots veilig te integreren in je organisatie. Het behandelt onderwerpen zoals wet- en regelgeving, risicobeheer en het opstellen van beleid. En geeft tips hoe je in gesprek kunt gaan met medewerkers 
  2. Voor medewerkers op de werkvloer: Deze infographic is gericht op het dagelijkse gebruik van AI-chatbots. Het geeft eenvoudige en duidelijke richtlijnen om slim en veilig met AI-chatbots te werken en helpt medewerkers bewust te maken van de mogelijke risico’s. 

Bekijk deze infographics en deel ze met je collega’s om samen veilig en efficiënt te werken.

Informatieveilig gedrag in de zorg
Het programma Informatieveilig gedrag in de zorg wordt uitgevoerd door stichting ECP | Platform voor de Informatiesamenleving in opdracht van het ministerie van VWS. De brancheorganisaties ActiZ, de Nederlandse GGZ, NFU, NVZ, NHG (mede namens LHV en INEEN) en VGN zijn bij het programma betrokken. Het programma richt zich op zorgbestuurders en professionals die bezig zijn met privacy en cybersecurity risico’s in zorginstellingen.

Meer informatei vind je via de volgende link Homepage | Aan de slag met informatieveilig gedrag

Wil je meer weten of heb je vragen of opmerkingen?

Neem contact op met Han Huizinga
Telefoonnummer
06-13197186
Han Huizinga

Deze pagina is een onderdeel van