VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten
De VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten bestaat uit erkende instrumenten voor het meten van ervaringen van mensen met een beperking. Wat vinden zij en hun verwanten van de zorg en ondersteuning die zij dagelijks ontvangen, en van de kwaliteit van hun bestaan?
De VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten:
- helpt mensen met een beperking om minimaal eens per drie jaar officieel aan te geven wat zij van de geboden zorg en ondersteuning vinden,
- helpt professionals om op systematische wijze de ervaringen van mensen met een beperking te onderzoeken,
- helpt professionals en organisaties om de zorg te verbeteren en om te blijven leren en te reflecteren,
- draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg en daarmee de kwaliteit van bestaan,
- geeft organisaties de mogelijkheid om een erkend ervaringsonderzoek te kiezen dat past bij de eigen organisatie en bij doelgroep(en) die zorg en ondersteuning ontvangen.
Download de VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten
De VGN werkt samen met de Commissie van Deskundigen aan een nieuwe vormgeving van de VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten. De huidige versie van de waaier is onderstaand te downloaden.
Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028
De VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten is onderdeel van Bouwsteen 2 van het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028.
Ook interessant om te lezen:
- Meer informatie over: het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028
- Meer informatie over: het thema Kwaliteit in de gehandicaptenzorg