Tijdschrift Markant in een nieuw jasje
Het februarinummer van tijdschrift Markant is uit. En dat ziet er anders uit dan u gewend bent: moderner, kleurrijker en afwisselender. In deze editie vertellen Edwin van der Sar en zijn vrouw Annemarie over haar hersenbloeding. Met een intensief programma op maat kreeg ze weer vat op haar leven. Dit wil ze ook realiseren voor anderen. ‘Ik wil het gat dichten tussen het ziekenhuis en het normale leven.’
De Edwin van der Sar Foundation stimuleert mensen met een hersenbeschadiging door projecten te realiseren gericht op sporten, bewegen en actieve dagbesteding. Zorginstellingen kunnen een beroep doen op het stimuleringsfonds van de Van der Sar Foundation als ze een project willen starten. Om dit te kunnen financieren, organiseert de foundation soms speciale fondsenwervingsacties. Zo heeft Edwin met schilder/musicus Pim Smit al sportend schilderijen gemaakt. Edwin ving hierbij een met verf besmeurde bal en liet zich daarmee op een wit doek vallen. De opbrengst van het kunstwerk ging naar de foundation en de foto van deze actie werd de cover van Markant.
Markant nieuwe stijl
Markant ziet er niet alleen moderner, kleurrijker en afwisselender uit. Ook de inhoud is aangepast. Het nieuws uit de gehandicaptensector staat voortaan op www.tijdschriftmarkant.nl. In het maandelijkse tijdschrift staan artikelen waar je lekker voor kunt gaan zitten, met achtergrondinformatie, onderzoeksartikelen, nieuwe rubrieken en persoonlijke verhalen.
Nieuwsgierig geworden? Klik hier voor Markant editie 1, februari 2013.