Special Media Awards; inschrijving geopend
Tijdens de Week van de Mediawijsheid 2019 organiseert Amerpoort op 9 november de allereerste landelijke Special Media Awards. Een prijsuitreiking voor mensen met een verstandelijke beperking die zelf media maken. Met presentatrice Tess Milne en mediamakers zoals ervaringsdeskundige Sander Pat in de vakjury gaat dit een onvergetelijk feestje worden. Amerpoort geeft sinds twee jaar mediawijsheid de volle aandacht en wil met dit evenement op een positieve manier bijdragen aan een leuk online leven.
Mediamakers
Zelf media maken is vanzelfsprekend geworden. Een vlog op YouTube, een foto op Instagram, je eigen radioprogramma of je game talenten op Twitch laten zien. Ook mensen met een verstandelijke beperking zijn actieve mediamakers en hebben leuke accounts op sociale media. Met de Special Media Awards worden zij opgeroepen om hun creaties te laten zien aan een breder publiek.
Niet meedoen
Niet iedereen heeft de middelen of de vaardigheden om zelf media te maken. Het lijkt eenvoudig, maar het is voor sommigen fysiek niet mogelijk, niet toegestaan vanwege hun veiligheid of onbereikbaar omdat ze hierin compleet afhankelijk zijn van een ander. En soms komen jongeren bijvoorbeeld op een negatieve manier in het nieuws als het gaat om sociale media. Gelukkig zijn er genoeg mensen met een verstandelijke beperking die sociale media wél goed inzetten en een inspiratie zijn voor anderen. Dat willen de organisatoren met dit initiatief laten zien.
Aanmelden
Mediamakers met een verstandelijke beperking kunnen hun creaties aanmelden tussen 1 september en 15 oktober op de website www.special-media-awards.nl. Een vakjury beoordeelt de inzendingen. De Special Media Awards worden 9 november in Beeld en Geluid in Hilversum uitgereikt door bekende Nederlandse mediamakers.
De Special Media Awards worden georganiseerd door Amerpoort in samenwerking met ASVZ, Beeld en Geluid, DYTG, Esther Meijer Fotografie, Fabriek 69, Gors, ’s Heeren Loo, LFB, MediaLab, MEE, Netwerk Mediawijsheid, Tommie Niessen, VEED, YouTube