Resultaten en ervaringen kwaliteitsimpuls Abrona
In 2012 ontving Abrona extra middelen van het Kabinet voor een kwaliteitsverbetering van de langdurige zorg. Abrona heeft deze kans benut en met dit geld het project Kwaliteitsimpuls opgezet. Na een jaar maakt de aanbieder voor gehandicaptenzorg de balans.
Medewerkers en cliënten hebben zich samen ingezet om de kwaliteit een impuls te geven. Met als doel een bijdrage te leveren aan het bevorderen van de zelfredzaamheid van cliënten en de deskundigheid van medewerkers.
Nieuwsbrief Kwaliteitsimpuls
Na een jaar blijkt dat dankzij de inzet van medewerkers en cliënten de Kwaliteitsimpuls zijn vruchten afwerpt. Cliënten hebben gewerkt aan eigen regie en zelfredzaamheid, medewerkers hebben meegedaan aan trainingen, intervisie en collegiale toesting. Ook kwam er geld vrij voor extra uren in de directe zorg en daar hebben medewerkers zich op ingezet.
Lees in de nieuwsbrief Kwaliteitsimpuls welke projecten er met het geldbedrag gerealiseerd zijn en wat de ervaringen zijn.
Pictonieuwsbrief
Een nieuwsbrief in eenvoudige taal met picto's is te lezen op Abronanet.
Abrona is trots op het resultaat en de inzet van cliënten en medewerkers. De gehandicaptenzorgorganisatie hoopt dat de kwaliteitsimpuls een blijvend effect op de praktijk zal hebben.