Prisma is duidelijk als het gaat over agressie
Dat de aanpak van agressie iets is van de lange adem, daar kan Prisma over meepraten. Al jarenlang werken we aan een organisatie waarin cliënten zo veel mogelijk vrijheden hebben, maar waarin dat niet ten koste van de veiligheid van medewerkers gaat. "Agressie mag je nooit als normaal gaan beschouwen."
Klik op het plaatje hiernaast om het filmpje van Prisma te starten.
Agressie is niet normaal
Sinds 2012 loopt een programma van het ministerie van VWS met betrekking tot veilig werken in de zorg. Vanuit deelname aan dat programma is het agressiebeleid van Prisma, mede op indicatie van Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN), aangeduid als een ‘good practice’ binnen de gezondheidszorg.
Onderdelen van het agressiebeleid van Prisma zijn onder andere haar uitgangspunten over agressie, scholingen, meldcultuur, de opvolging daarvan, de opvang van medewerkers, het aangiftebeleid en het convenant met de politie.
Prisma is trots op haar agressiebeleid en wil het goede voorbeeld graag delen met andere organisaties. Hiervoor werden Jaap de Bruin, Jan van Gestel en Johan Oomen geïnterviewd en verscheen bijgaand artikel in het magazine Duidelijk over agressie. Benieuwd naar de tips en tricks van Prisma? Klik hier en lees het hele artikel.
Lees meer op www.facebook.com/duidelijkoveragressie of kijk op www.duidelijkoveragressie.nl.