Onderscheidende GHZ-commercial: ‘In onze sector bestaat het begrip afstand niet’
Met een indringende tv- en radiospot vraagt de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) in de eerste twee weken van mei landelijk aandacht voor een sector die anders is. Onder het motto ‘denk een beetje aan ze’ richt de gehandicaptenzorg zich op het Nederlandse publiek. ‘In onze sector bestaat het begrip afstand niet, laat staan anderhalve meter. Onze praktijk staat juist in het teken van warme aandacht in nabijheid en knuffelen.’
De radio- en tv-campagne vloeit voor uit een handreiking van de STER aan brancheorganisaties: maak een commercial en wij zenden ‘m kosteloos uit. De VGN heeft een commercial gemaakt in nauwe samenwerking met ’s Heeren Loo. Er is op drie locaties van deze zorgaanbieder gefilmd. De voice-over is van VGN-bestuursvoorzitter Boris van der Ham.
De spotjes maken duidelijk dat zorg in de nabijheid onontbeerlijk is in de praktijk van de gehandicaptenzorgaanbieders. Maar ook dat cliënten, hun dierbaren en zorgmedewerkers het moeilijk hebben sinds de uitbraak van corona in ons land. Gedwongen afstand schuurt. De achtergrondmuziek – het nummer ‘Omarm me’ van BLØF – versterkt de boodschap: ‘Ik sta hier met een uitgestoken hand’
De STER programmeert de commercials van brancheorganisaties in de restzendtijd die vrijvalt in de blokken die niet geheel zijn verkocht.
De commercial werd geproduceerd door videoproductiebedrijf Roadworks.