Siza start verschilmakers-campagne
Om te laten zien hoe medewerkers in de gehandicaptenzorg dagelijks een wereld van verschil maken voor mensen met een beperking, heeft Siza een verschilmakers-campagne gelanceerd. 'Bij Siza vinden we het belangrijk dat je van betekenis kunt zijn, dat je kansen creëert, verantwoordelijkheid neemt en met plezier werkt. Dat zijn onze kernwaarden. Graag delen we onze inspirerende verhalen uit de praktijk.'
Kracht van samenwerking
Via interviews met medewerkers laat Siza zien hoe deze kernwaarden in de praktijk tot leven komen. Hun verhalen laten niet alleen de mooie momenten zien, maar ook de uitdagingen en de kracht van samenwerking. Zo wordt een beeld geschetst van een organisatie waar mensen zichzelf kunnen zijn en kunnen groeien.
Wat heb je nodig?
Een inspirerend voorbeeld is het verhaal van Jaap, een cliënt met een ernstige verstandelijke beperking, en zijn begeleider Jolanda. Jaap kan niet spreken, maar Jolanda heeft een unieke manier gevonden om met hem te communiceren. Jaap houdt altijd een ballon vast, en Jolanda heeft geleerd om aan de manier waarop hij zijn ballon vasthoudt, te zien hoe hij zich voelt. Jolanda: 'We kijken: hoe zit je erbij, wat heb je nodig? Vanuit daar leggen we de puzzel om zijn kwaliteit van leven te verbeteren. Het resultaat: Jaap is steeds blijer en heeft veel minder escalaties.'
Verschilmakers
Bij Siza zijn we trots op verschilmakers zoals Jolanda. Ook benieuwd naar de andere verhalen? Bekijk ze hier: Bij Siza zijn we echte verschilmakers. Met de Verschilmakers-campagne hoopt Siza ook om nieuwe verschilmakers te vinden.