DigiContact beeldbel-app nu ook beschikbaar voor Android

Door de coronacrisis is begeleiding op afstand voor een grote groep mensen essentieel geworden. Soms is zorg op afstand zelfs de enige manier dat begeleiding mogelijk is, omdat mensen in quarantaine geplaatst zijn of er geen bezoek/begeleiding meer mag komen. Daarom heeft DigiContact, ondersteuning via beeldbellen, versneld een Android app gelanceerd.

Cliënt maakt gebruik van DigiContact

Philadelphia Zorg startte zes jaar geleden DigiContact en is inmiddels beschikbaar voor een groot aantal cliënten van verschillende zorgaanbieders in de gehandicaptenzorg, GGZ en ouderenzorg. Met een team van professionele begeleiders biedt DigiContact 24/7 ondersteuning bij allerlei zaken die in het dagelijks leven tot onrust, onzekerheid en escalaties kunnen leiden.

Techniek

De beeldbelverbinding wordt tot stand gebracht door een gebruiksvriendelijke app. Met één druk op de knop is er verbinding met een begeleider. Tot nu toe was deze alleen beschikbaar in de App Store, als iOS -applicatie. Om mensen zonder Apple device toch te verbinden, geeft DigiContact iPads aan cliënten in bruikleen.

Forse toename contactmomenten

Als gevolg van het coronavirus is het aantal contactmomenten met huidige gebruikers fors toegenomen. Ook komen er aanvragen binnen van bestaande en nieuwe samenwerkingspartners om meer cliënten aan te sluiten. Nieuwe cliënten kunnen zich gemakkelijk aansluiten en 24/7 ondersteuning ontvangen.  Gewoon via hun eigen telefoon of tablet. Hiermee zet DigiContact een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van zorg op afstand via beeldbellen.

Meer informatie over DigiContact is te vinden op www.digicontact.nl

Deze pagina is een onderdeel van