Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028
Het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023 – 2028 is een landelijk kompas voor het leveren van goede zorg en ondersteuning aan mensen met een beperking.
Het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg:
- helpt professionals en organisaties om zorg te verbeteren, om te blijven leren en te reflecteren,
- geeft duidelijkheid aan mensen met een beperking en de netwerken om hen heen over wat zij mogen verwachten van de zorg en ondersteuning,
- geeft inzicht in kwaliteit,
- helpt leidinggevenden om voorwaarden voor kwaliteit te scheppen,
- levert input op voor het (doorontwikkelen van) beleid en biedt een handvat voor verantwoording naar externe partijen.
Download het Kwaliteitskompas
Hieronder vind je vragen en antwoorden over het kwaliteitskompas en het laatste nieuws. Is dat niet wat je zoekt? Op onze themapagina Goede Kwaliteit vind je meer informatie over het thema kwaliteit in de gehandicaptenzorg.
Laatste nieuwsberichten
- Nieuwe vergelijkingstool kwaliteitskaders en -afspraken - 7 november 2024
- Overzicht aangeleverde kwaliteitsbeelden 2023 - 9 juli 2024
- Verkorte versie Handreiking Ondersteuningsplannen beschikbaar - 25 sept 2023
- VGN organiseert vijf regiobijeenkomsten over kwaliteit en opleiden in de gehandicaptenzorg - 19 september 2023
- Leidraad Perspectief op persoonsgerichte zorg uitgebreid met VG7 - 25 juli 2023
- Handreiking Inzicht in Kwaliteit vastgesteld - 23 juni 2023
- Kwaliteitscyclus onder de loep tijdens de regiobijeenkomsten Kwaliteitskompas - 23 juni 2023
- Professionele ontwikkeling onder de loep tijdens de regiobijeenkomsten Kwaliteitskompas - 9 juni 2023
- Cliëntervaringsinstrumenten onder de loep tijdens regiobijeenkomsten Kwaliteitskompas - 26 mei 2023
Ook interessant
- De bouwstenen en hoofdstukken van het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg.
- Twee handreikingen en een leidraad zijn onderdeel van het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg.
- De landelijke Stuurgroep Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg is eigenaar van het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg.
- De VGN Waaier Cliëntervaringsinstrumenten is onderdeel van bouwsteen 2 van het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg.
- In de Roadshow staat het werken met het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg in de praktijk centraal.
- Andere informatie rondom het thema kwaliteit.